- Hlavná strana
- Moto GP
- Alvaro Bautista
Alvaro Bautista
Alvaro Baustista, krásavec z Talavera
Alvaro Bautista, rodák zo španielskej Talavera, patrí medzi popredné španielske motocyklové pretekármi.
Nádejné začiatky
Svoju kariéru odštartoval, podobne ako napríklad jeho skúsenejší kolega Dani Pedrosa, v juniorskom pohári Movistar cup. Prvé výrazné úspechy si pripísal v španielskom šampionáte, kde vo svojich osemnástich rokoch vybojoval striebornú medailu. V rovnakom roku sa dokonca ako testovací jazdec trikrát postavil na štart majstrovstiev sveta do 125 cc.
Od nasledujúceho roku (2003) sa stal stálym jazdcom seriálu majstrovstiev sveta v najslabší kubatúre. Prvú sezónu predovšetkým zbieral skúsenosti a do poradia na popredných priečkach nijako On nehovoril. Zato v sezóne nasledujúcej už začal zbierať svoje prvé pódiové umiestnenie a celkovo získal slušné siedme miesto.
Životné výsledky
V roku 2005 doplatil na zmenu, ktorú vykonal jeho tím Seedorf Racing. Prestúpil z motoriek Aprilia na stroje Honda. Bautista to "odniesol" štrnástym miestom v celkovej klasifikácii. Ďalší ročník už absolvoval v tíme šéfa Aspara Martineza, ktorý využíval Alvarovy staré známe Aprilie. A hneď prvý sezóna v týchto farbách sa stala sezónou životné. Do svojej zbierky zapísal Bautista osem zlatých vavrínov a mohol sa radovať aj z celkového prvenstva.
Logicky nasledoval posun o krok vyššie, teda do kubatúry obmedzenej 250 cc. Tu, stále pod vedením Martíneza, zažil vydarený štart v podobe celkového 4. miesta. Aj ďalšie dva roky jeho pôsobenia v tzv. Štvrťlitroch sa Bautista dokázal pravidelne umiestňovať na pódiu, vrátane celkovej klasifikácie (2., 4.).
Hurá do Moto GP
Ako u väčšiny jazdcov jeho kvalít musel prísť posledný postup. Na Alvara čakala najzaujímavejšie trieda - Moto GP. Prekvapením bolo jeho objavenie sa vo farbách Suzuki, keďže, do najprestížnejšej kategórie mieril so svojím tímom Ducati Desmosedici aj Bautistův dlhoročný boss - Martinez. Aj napriek tomu sa Bautista rozhodol vytvoriť pre ročník 2010 dvojicu s veteránom Lorisom Capirossim.
Priestor pre zlepšenie
Prvé dva roky v Moto GP striedal Bautista umiestnenie v prvej a druhej desiatke a v celkovom hodnotení skončil zhodne na 13. priečke. Rozhodol sa tak dať druhú šancu stroji Honda. Ten ho síce na prvý pokus sklamal, však ten druhý vyústil v prvej medailové preteky a celkové 5. respektíve 6. miesto v rokoch 2011-2012. V aktuálne prebiehajúcom ročníkov má Bautista zamiesené na zatiaľ najhoršie sezónu v kariére, keď sa pohybuje v okolí 16. miesta.
Alvaro Bautista má v jednom ohľade smolu. V Španielsku sú totiž oveľa populárnejšie jeho úspešnejší kolegovia Pedrosa s Lorenzom. V čom tkvie jeho výhoda je to, že vďaka svojej pohlednosti sa môže tešiť veľkému záujmu ženskej časti publika.